gokväll

haha! 2 inlägg på en dag, va säger ni nu va? vavava ? ;)
hittade emma o fia i säffle så blev lunch med dom o sen lindex för att fynda kläder till småbröderna! blev kläder för ca 250 ist för 500 ;) o då va de halva reapriset. Bastian blev glad när han fick nya kläder! <3 Rasmus va inte hemma så han får få sina när han kommer hem :) ja älskar att få ge bort saker till andra!

Efter säffle blev de runt o byta bilar, skjutsa andreas till eurocash för att hämta ut paket o sen till jobbet me honom, hem till jessica en snabbis o busa me smilla, till kyrkogården för att tända ett ljus för Björn som skulle fyllt 61 idag, Grattis älskade morbror! <3

Efter de´hämtade vi hundarna & slängde av sofia hos jessica igen o sen for ja till stallet. Lisbeth hade vare gullig o gjort all mat, även till mina. så behövde bara mocka¨åt bägge o fylla på me spån till Falcon som de började tunna ur hos. Sen tog ja in Falcon o borstade honom ordentligt (förutom på benen, för skulle ändå ut o rida & skita ner dom;)) , flätade manen i ardennerfläta, satte på mig o djuren reflexer, mig pannlampa o hjälm. sen tränsade ja falcon o vi begav oss iväg i mörkret :) Bytte batterier i min pannlampa (som ja både har blått LED ljus i o vanligt "gult") va gott o kunna få se ordentligt när man behövde! det underlättar verkligen när man ska in i skogen o följa stigar ;) ganska imponerad av att ja tog en barbackatur på falon när ja red runt östby för första gången själv med honom i mörkret ;)) ibland är ja tuffare än tuffast (enligt mig själv iallafall..) Falcon va jättesnäll o tyckte nog de va spännande o skoj o få komma ut :) hundarna var ju me också , så han va ju inte helt själv på backen ;)

 hade ju planer på att ja skulle släppa honom lös i paddocken o l¨åta honom springa av sig själv. men det här va ju bra mkt mysigare ;) dessutom hade ja ju tänkt o köra en längre tur med Figge , men säffleturn tog ju ngt längre tid så jag lät figge gå ute i hagen med magge längre ist . Falcon fick sig ju en riktig genomkörare igår, så tyckte de va vettigare att han fick gå när ja ändå kunde välja ;) så han fick ut o sträcka på benen ordentligt. haha, när vi va påväg hemåt så kände han ju igen sig när de inte är långt kvar hem, då kom araben fram i honom o han taktade mer eller mindre heela vägen hem, han är så himla gullig när han "glömmer bort" hur stor o tung han är;) spolade av han benen o borstade av honom när vi kom tillbaka iallafall, o smörjde mulen (utslag, av något slag som såg ut som finnar en dag.) o på insidan bakbenen där han också fått sårskorpor antagligen efter att han vart svettig så mkt oså, mkt bättre redan nu efter att han blivit klippt. :)

Sen hämtade jag in Figge o Magge när ja va klar med Falcon, spolade av Magges ben o ställde in honom i sin box. Efter det spolade ja av figges ben ordentligt o borstade av lortgrisen som han är ;) hade en trevlig mysstund med honom bara idag. <3 min gubbe.

Efter ja va klar med honom fick även han komma in till sig o jag tog mig en kopp kaffe o skrev i min,lisbeth o rebeccas stalldagbok:) Innan ja åkte hem ca 21.15 så fick dom kvällsmat o påfyllning av vatten till dom som dricker ur hink :)

Imon blir de nog en körtur med Figge o lösspringning för Falcons del :)

Köpte mig även en parfym på lindex idag! en från carolina gynning! ganska go faktiskt :) 149:- ist för 299:- då tyckte ja det va värt de , trodde de va halva reapriset på den med, men mitt kort klarade de köpet me ;) (för att nämna något om mig själv enbart ;))

C ya tomårrow mäjbi bäjbi ;)

Over and Out.

Kommentarer!

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback