tjaaaaaa...

: )
helspäckad hästdag!
Imorse vaknade jag vid 8 tiden och låg o drog mig till 10 , gick upp åt frukost, hämtade Lisbeth och Rebecca åkte vi ut till stallet. packade transporten, tog in hästarna och gjorde dom iordning. Iochmed att det är lite osäkert väglag just nu så hade jag fixat så Pappa körde så han kom ut när vi var färdiga. då körde vi ut figge och magge till ridskolan och plockade ut deras grejer. så åkte jag och pappa tillbaka till stallet och hämtade Falcon.  provade att lasta honom med lädergrimman idag, utan repgrimman. tror han fattade det så han "testade" lite. alltså gick bredvid och ville egentligen inte. men sen efter ett par gånger (Jag höll ju på att hyperventilera innuti och tänke, fan nu ska inte på, när det gått så bra gångerna vi lasttränat) gick han på. efter typ 2 minuter. haha. åkte jag med ner till raksträckan inne i transporten med Falcon, stod cool lugnt. så hoppade ur sen och åkte pappa iväg och jag tog v70:in (pappa skulle åka iväg medans vi red). Sen stannade han på den "större" skogsvägen , då hade falcon fått huvudet under bommen, så in, utlöste säkerhetsgrejen på utsidan, satte den ett hack längre ner. falcon fick lite godis också åkte vi igen! han hade alltså ingen panik eller så för att han "fastnat" under bommen. nordsvenskar. åkte vi igen och kom fram till finserud. hade stått jättesnällt och lugnt i transporten. så tog ut honom, satte på honom sadel och gick in med honom i ridhuset. reagerade inget märkvärt. han såg sina kompisar och då va allt lugnt. tränsade honom och satt upp, red några varv på halvlånga tyglar, helt cool lugn. såg en snygg häst i speglarna, tittade lite . det var allt.

han va jättefin att rida idag, bäst på länge :) skänkte mig lite ro :) hoppade till och med ett kryss , kändes helt ok! brandlarmet gick, isras från taket, dropp från taket. inget som stressar upp min nordsvensk inte ! kärlek .
Sen när vi skulle hem så ville han inte helst gå ifrån sina kompisar, så lisbeth slöt upp bredvid oss och "gick med oss" in i transporten med Figge, då gick han faktiskt in. :) Alltså figge gick bredvid transporten . men detta "krångel" pågick kanske i max 2 minuter det också så alltså. inga problem. och hade jag satt på honom repgrimman så hade det gått på 2 röda tror jag :) blir nog till att ha repgrimma mer, skadar knappast.

Red Figge också och han va väldigt fin. inte ridit honom på 2 veckor. men som sagt liika fin och bra som alltid min pojk, fick skutta lite han också :) ♥

Alltså, Falcon fick jag 18 April. jag var och hämtade honom då alltså. då hade han åkt transport 1 gång i sitt liv. Det tog mig 4½ timme innan jag fick in honom i transporten. och nu när jag lasttränat honom går han i vanliga fall in med en gång. det här idag är jag ganska 100 på att det har med att göra att han inte hade repgrimman på sig+ att sist vi lasttränade halkade han lite när vi tränade. och dessutom var det första gången han var inne i ett ridhus.

Blir nog häst av honom också :)

Annars har vi nyss varit på stallmöte och jag bytte täcken på hästarna, fyllde på vatten och Rebecca var snäll att göra iordning maten till Falcon :)

Nu har jag inte tid att sitta här mer, ska packa och se om jag kan få ihop någon mat till morgondagen. Drar till götet imon kl 06.00. Får väll försöka sitta med lite teori också innan jag lägger mig. så jaa. här har ja inte tid o vara ;)

CYA!

Over and Out.



Världens finaste Bonnie på sin 16års dag. Älskar dig, saknar dig varje dag ♥


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: Amanda

Hej, allt bra? :) Vad fin blogg du har!! <3



Var gärna med i våran outfit tävling. Skicka in den snyggaste outfit-bilden på dig & din ponny/häst. Skicka till: [email protected]

2011-01-23 @ 20:40:34
Bloggadress: http://rilfarna.blogg.se/
Kommentaren är postad av: Amanda

Hej, allt bra? :) Vad fin blogg du har!! <3



Var gärna med i våran outfit tävling. Skicka in den snyggaste outfit-bilden på dig & din ponny/häst. Skicka till: [email protected]

2011-01-23 @ 20:40:37
Bloggadress: http://rilfarna.blogg.se/
Kommentaren är postad av: Antonia

Hej! Du kan vara med i min outfits tävling, för kanske är det du som vinner =) så skicka gärna in bidrag till [email protected] du kan vinna länkning i 3 dagar

2011-01-24 @ 20:30:02
Bloggadress: http://antoniasliv.blogg.se/
Kommentaren är postad av: A M A N D A

Vad fin hund, så söt! <3

2011-01-24 @ 23:02:57
Bloggadress: http://rilfarna.blogg.se/
Kommentaren är postad av: sara

fin blogg. :)

2011-01-25 @ 17:37:18
Bloggadress: http://theponnyryttare.blogg.se/
Kommentaren är postad av: sara

sV: jaha, nä han är nog lika ouppfostrad nu. :P

2011-01-25 @ 18:12:57
Bloggadress: http://theponnyryttare.blogg.se/

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback