paltkoma

yepp. nyss käkat potatisgratäng med kebabkött, riktigt gött. men ack va mätt jag är!
har nyss beställt en tåg biljett åt mig och Palomo på Måndag, vi åker klockan 7 på morgonen till gbg. blir typ en timme sen till skolan men då behöver jag inte byta tåg och hålla på .. Palomo får även följa med denna veckan. åker hem på onsdag igen och sen får han stanna hemma veckan därpå :)

Provade sadeln på Falcon förut, satt helt ok ! tror nästan inte att jag kan få en sadel just nu som passar så mycket bättre. den blir lite vid uppe där manken/ryggen möts. (alltså neråt mot magen) Men ska prova med en fårskinnspadd imon, tror det blir bättre då.
Falcon var iallafall, MYCKET pigg! och fanns inte så många ställen att rida på så red runt hagen några gånger, travade och gallopperade lite. var inte mycket att arbeta med, men vissa gånger skötte han sig exemplariskt :) Hade velat ha gramantygeln på honom, men den låg i min transport som jag hyrt ut idag :P Imon blire nog den på! Använder inte gärna hjälptyglar mer än någon gång ibland. gummisnodd brukar ja alltid använda vid longering för att hästen ska sänka huvudet på egen hand. Sen kör jag mycket avoch igångsättningar med dom så att dom får under sig bakbenen så gott det går!

Imon blir det jobb vid halv 9, antar att vi är färdiga vid 13 senast, så då ska ja ta och rida Roze och Falcon. blir väll säkert något liknande pass då, hade tänkt att rida en längre sväng med Roze men får ta det till helgen om det hinns med. Är så jäkla tråkigt underlag nu.. ska även se om jag tar mig in till ridskolan i helgen, vi får se hur det blir med det. kan jag rida nått hemma så håller jag mig hemma. Ska lastträna Falcon och så innan vi åker iväg igen med honom och kan bli lite tajt med tid om jag ska hinna med bägge sakerna denna helgen. Imon ska även Josefin rida Figge igen, gott, då vet jag att alla 3 hästarna blir motionerade :)

Fick även tag i en lista på en blogg, http://grytagirls.blogg.se/ .  Tänkte jag skulle följa den så det blir åtminstone något mer att läsa varje dag :)

här kommer listan:

Har även ändrat lite jag på listan för att den ska passa mig bättre :)

Dag 1 - Presentera dina hästar.
Dag 2 - Min första häst
Dag 3 - Din och hästens tävlings outfit
Dag 4 - Hur började mitt häst intresse 
Dag 5 - Det här finns i min rykt låda
Dag 6 - Det här äter mina hästar varje dag
Dag 7 - Top 10 favorithästar
Dag 8 - Min hästs vardags outfit
Dag 9 - Det här shoppar jag i hästväg
Dag 10 - Såhär ser det ut bland mina hästgrejer
Dag 12 - Mitt bästa häst minne
Dag 12 - Mina mål för 2011
Dag 13 - En bild på stallet
Dag 14 - Det här saknar jag i stallet
Dag 15 - 5 punkter som beskriver dina hästar
Dag 16 - Varför får ridning dig att må bra
Dag 17 - Min första tävling

Börjar i ett nytt inlägg :)


Nu ska ja ta och plocka undan lite, ska köra Emma och Sussie ner till stan och sen hämta Mamma <3

Over and Out.

Kommentarer!

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback