bromsbelägg, kolvar, primärtank..

sånt har jag lärt mig idag! eller lärt och lärt, jag har lyssant så gott ja kunnat iallafall! haha. det ligger inte i mitt intresse direkt. som jag och min klasskompis pratade på. det är lättare att lära sig saker om man får greja med det i praktiken sånt som man inte är intresserad av , och det är lättare att lära sig saker teoretiskt om saker som man är intresserade av! främst är det väll det första jag skrev , det man är intresserad av är ju lätt att lära sig både teoretiskt och praktiskt förstås :) men iallafall!
tjejen jag köpt sadeln utav (oom det nu är någon sadel lurendrejare finns det gott om!) så jag lär inte kunna sova förens på torsdag när jag fått sadeln, om jag nu får den. hahahaha. eller ja vi får väll se hur mycket jag skrattar ;))
hon ringde iallafall precis, för ja skickade ett sms till henne för ett litet tag sen och frågade om hon skickat den. och då stod hon och skulle göra det nu! men ska föra över pengar till henne nu . känns scary.. heh.
är en svart dressyrsadel som då ska användas till Falcon om den nu passar :) annars får ja väll sälja den vidare. men det var i 18" och normal mot vid bomvidd på den. så ska ju kunna gå, bara den inte är för rak i bommen!

ska sätta mig med teori nu och plugga ikväll för imon åker jag nog hem! :) det är så bra med våra teoriveckor för  på tor-fre har vi datatid och sitter bara vid datorerna! jag ska naturligtvis plugga tor-fre hemma men lika bra att sätta igång ikväll. har ju ändå inget bättre för mig, mer än detta då ...:P

Helgen består av lastträning av Falcon iallafall och försöka rida bägge mina hästar + Roze så gott jag hinner och så gott det går naturligtvis!

Annars åkte jag ner till där jag är nu, Göteborg igår. kom fram i tid gjorde jag och det kändes bra ;) ingen punktering den här gången inte! Igår gick vi igenom lastsäkring av gods på lektionerna och efter skolan skulle jag väll egentligen suttit med datorn, men åkte och mötte Malin och Anna-Stina, vilket tog mig en tur bort till biskopsgården nästan och sen runt nästan tillbaka till där ja började ;) haha. det är ju lönlöst om man råkar köra in på fel fil på vägen, då är det ju kört sen och bara fortsätta köra.. men till slut lyckades vi se varandra och möta varran. då åkte vi till Gullbergsvass där jag bor och lämnade min bil, tog och drog till Kungsbacka för att hoppas på att Malin fick byta sitt innetäcke med halvhals hon köpt till Roze. (eller jag åt henne;))

Det var nämligen såhär att jag köpte det i stl 145 som hon har, men det var på tok för trångt fram så då bytte jag till ett 155 men det var också alldeles för litet och det va största storleken och sen låg ju täcket i stallet och blev liite smutsigt, påsen alltså . inte täcket . och vi hittade inte kvittot så det var lite med andan i halsen. annars hade ja väll fått köpt det till Figge bara :) Men det gick bra! Malin fick inga pengar men hon kunde ta andra saker i butiken för samma summa. och det va ju lätt , jag tänkte då kan ju ja köpa en lädergrimma till Falcon här så ger jag dom pengar imon (idag) när jag får lön. men sen hittade ju Malin ett par säkerhetsstigbyglar hon ville ha, som hon fick ;) 650:- för dom så blev ju lite mer än vad täcket kostade men iallafall slutade med att jag fick grimman av Anna-Stina. man känner sig lite bortskämd och fräck då,men det är liksom ingen idé att säga emot för det funkar inte på Anna-Stina. tro mig! jag blev ju såklart glad ;)
Sen åkte vi och åt på donken på Malins begäran naturligtvis och åt mat, sen drog vi till gullbergsvass igen och släppte av mig, sen drog dom till sjukhuset (malin och A-S är ju i gbg pga att Malin ska operera sig, eller det har hon ju gjort nu då men.)

Nu orkar inte jag skriva mer.. :P haha.

har vart på bäckebol på mediamarkt och köpt en laddare (usb kabel) till min mobil. men va ju naturligtvis fel!! ååh. va trött jag blir. baare till o byta om ja får det förstås. har ju öppnat den. men dom sa ju att den passade min mobil. så det är bäst för dom det.!!!



Sadeln..

täcket med konstig passform..

 

Over and Out.


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: frida och julia

Hej! I min och min ungdomskompis blogg skriver vi om sånna saker DU vill LÄSA! Vi uppdaterar mycket varje dag och har båda egen häst som är väldigt speciella. BESÖK VÅRAN BLOGG!! ha det bra /Frida och julia :)

2011-01-25 @ 21:37:40
Bloggadress: http://pahastensrygg.blogg.se/
Kommentaren är postad av: elin

finblogg du har

hur ere med dig då? :)

2011-01-26 @ 03:30:10
Bloggadress: http://pownies.blogg.se/
Kommentaren är postad av: elin

jodå de är bara bra med oss :)

men jävligt ridsugna :/

2011-01-26 @ 16:08:45
Bloggadress: http://pownies.blogg.se/
Kommentaren är postad av: Caroline

SV: Absolut kan jag göra det :) skicka de bilder du vill ha med till min mail ([email protected]), så fixar jag det så fort jag har tid över :) har några st som väntar på design före men jag fixar så fort jag kan. :D

2011-01-26 @ 18:34:47
Bloggadress: http://ridinghorse.blogg.se/
Kommentaren är postad av: Julia

sv: tack :D

2011-01-26 @ 20:51:59
Bloggadress: http://broddnyckel.blogg.se/

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback