ber om ursäkt..

ber om ursäkt att det inte blev något inlägg igår, men var inte så upplagd för det! Skrev teorin för Ckortet igår och ptjaa. 1 poäng under godkänt. irriterande så det skriker om det! Men det är bara att ta nya tag! har bokat ny tid och har lite tid att träna. Så så får det bli :)

SÅ igår åkte jag direkt till stallet efter att jag varit i säffle och gjort prov.
Mockade och gjorde iordning allt i lilla stallet först, sen gick jag och hämtade Roze och gjorde iordning henne. Hade Kimbelwick bettet på henne idag, behövde knappt ta i henne, red henne på gärdet så hon fick pulsa lite i den djupa snön också, så blev lite jobba för henne idag! Men det blir ju inte mycket till ridning nu när det är sånt där mellan väder.. Men men vi gjorde det bästa av situationen och hon orkade jobba i galloppen lite igår också! Sen skrittade jag av henne i skogen och det va lite läskigt men inga problem! Tycker så synd om Malin bara som bara kan gå hemma och vänta tills hon blir bra innan hon kan börja rida igen (Hon har opererat knäna för att inte bli så lång, kanske jag har skrivit förut ?). Men ska försöka motionera hennes häst så mycket jag kan tills hon kan göra det själv :) men som sagt, hade ju varit roligare om vi kunde ridit ihop!

Sen gjorde jag iordning resten hos Figge (och mockade åt magge) innan jag tog ut Roze igen, så hon fick alltså stå inne och återhämta sig lite till). Sen hämtade jag Falcon och Figge . tänkte prova att ha Falcon som handhäst= big no. haha. han va överallt och ingenstanns! så Malin (Johanna&Josefins mamma) fick ta in honom åt mig. det gick liksom inte :P så gallopperade och travade Figge litegrann innan vi gick in också. Längesen jag red honom.. Blir inte så mycket längre, men Josefin rider honom ju flera dagar i veckan, och blir nog mer sen framåt våren för mig. om inte annat kommer jag köra honom mycket mer nu ! Jag är lite i valet och kvalet men Figge. (Jag har blivit lite väl tung för honom, han orkar mig men med tanke på att han är 19 år så har jag tänkt att börja lägga ner det där med träning och tävling för våran del, jag VET inte alls nått än. men känns så just nu. Vi har så mycket annat vi gör också, såsom mark träningen, körningen osv. Vi får se:) Figge har haft ett innehållsrikt liv om man säger så, han trivs med det också :) meen. ja vet inte ;)) Iallafall, han blir kvar så länge jag ser att han vill och orkar vara ute på körturer, gå som handhäst bli riden osv.

Sen gick jag in och gjorde iordning Figge och grejade lite, sen tog jag ut mina igen och tog med em hö till dom + Roze. jäävlar i havet vad det blåste igår! va långt ifrån trevligt. Tur solen lyste iallafall:P

Nej mina vänner . nu Ska ja ta och städa :) Är hos min kusin i säffle och lovade att göra det om hon satte sig ner och kollade på film med mig :)
och efter det blir det stallet som sagt!

nästa del i listan kommer idag också, ni får ha överseende att det inte blir varje dag. Men gör så gott jag kan! inte lätt med 1 hund, 2 hästar och lastbilsutbildning ;)

Over and Out.



Hehe. jag är så bildskön. gammal bild som gatan . åker atraktor och är alltså 16 eller 17 år :)


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: Marie

Mihihi...sådär kommer jag ihåg dig från att jag träffade dig första gången;)

Visste inte att du var så "liten" då^^

Pöss på rej!

Som sagt...vi tar det nästa gång;)

2011-02-05 @ 14:35:54

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback