underbar tur

idag var jag och pappa ute med hästarna till grusgropen. Palomo va med också  men satt hos pappa i rockarden nästan halva turen! var mycket trav och gallopp (ännu mer trav för figge då, inte så smart att få honom och galloppera framför rockarden) men för mig och falcon va de mkt trav och gallopp iaf :) dom skötte sig utmärkt och jag hade kimbelwick bettet på Falcon med pelhamdelta. blev inte så stark då och jag slapp dra i munnen på honom utan han lyssnade på mindre tygeltag , så jag vill att det ska vara :)
vilken energi den grabben har! herregud :P fast han egentligen var trött tyckte han att det var SÅ roligt och ville bara springa, mer och mer och mer! :) positivt tycker jag! men fick ju skritta lite emellanåt så han inte dog :P och så inte Palomo skulle dö som sprang med :b
Figge skötte sig som vanligt också jättebra och tyckte det var roligt! pappa fick ju öka på traven lite ibland så vi kunde galloppera bakom :)

Figge va knappt svett när vi kom hem medans Falcon var desto svettigare :P

Ska ta och gå ner och duscha, sen blire nog mat och efter det ska ja ta och gå hem till Camilla :) ska ju som sagt umgås lite med henne och hennes dotter Ebba förhoppningsvis, kan ju hända hon sover när ja kommer dit :P

en liten notis är väll att Lizas unghäst Troy kom hem idag från hingstbetet på Bassholmen!

tog lite kort på vägen hem förut , men har inte sladden från mob till datorn inärheten så det kommer lite senare :) slänger in ett annat kort istället :P





Over and Out.


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; är det hästen på bilden :O han ser knappast ut som en travare :)



jag vill också kunna köra :)

2010-09-04 @ 16:23:45
Bloggadress: http://satilaryttaren.blogg.se/
Kommentaren är postad av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; woho :D Du kan verkligen det där! Blir riktigt imponerad =D



Lycka till med nordsvensken :)

2010-09-04 @ 20:41:25
Bloggadress: http://satilaryttaren.blogg.se/
Kommentaren är postad av: isabelle Stolt

Gjorde självklart inget att du nämde oss, är bara roligt:) Ja jag hoppas också hon får det bra ska ringa till lennart och höra om numret till hon som har spökis nu, vill ju åka dit och hälsa på och se hur hon har det:)



Ja det ligger mycket slit bakom en travare, jag märker massa skillnader nu när jag har vanlig häst eller vad jag ska säga:p Helt sjukt att jag inte behöver rida henne i en ordentlig form för att få in traven det fick jag ju göra med spökis och då fick hon ju riktigt påsjukt:P



Han är värkligen fin din lilla pålle kul att ni börjat komma ut och tävla nu med:)

2010-09-05 @ 00:34:35
Bloggadress: http://isabellestolt.blogg.se/
Kommentaren är postad av: Matilda

SV: Ja det är så värt det =D

2010-09-05 @ 09:14:51
Bloggadress: http://vickysutbildning.blogg.se/

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback