göööttelabörj

ska åka till götet om 1 timme ca, i lööve it. kanske inte ? :b
ska dit och röntga keften så det blir överstökat någon gång..

annars var vi ute i mer eller mindre ösregn , var väll inte så farligt men vi va ute ca 25-30 min och va väldigt blöta så att säga när vi kom hem : )
vi red runt grava så blev mest skritt, lite trav här och där, på rakan hem så travade Anneli och Figge iväg så då gallopperade jag och Lisbeth ikapp henne bakom ! Falcon va lite mindre pigg igår men vaknade allt till liv, men jag gillar honom sån också ibland.

tog beslutet när vi kom hem att dom fick vara inne inatt, så ringde Liza och berättade att vi gjorde iordning till hennes pojkar i lilla stallet :) så Diablo också fick komma in och torka upp lite! men regnar det inte ikväll får dom nog gå ute ! som sagt jag vill ha mina hästar ute så mycket som det är möjligt. dels så behöver Figge röra på sina gamla ben och Falcon blir så himla stel i bakbenen när han stått stilla för länge så han behöver också få naturlig rörelse hela tiden. och med täcke på klarar dom sig, vi stödfodrar dom också givetvis ute och Figge får även stå inne och äta mer eller mindre hö varje dag.

Vi får väll se vad vi gör idag, är lite sugen på ridskolan, eller om bara Rebecca vill in och träna :) är hopptävling snart, men det får hon absolut avgöra om hon är redo för eller inte. dom har verkligen gjort framsteg hon och Magge, men hon måste orka vara lika beslutsam på tävling som på träning för att Magge inte ska balla ur. han har nog lite prestationsångest skulle jag tro :) men nu känns det som om dom är redo! men som sagt, får prata med Rebecca osv, tänker nämligen inte pressa henne på någotvis!! Jag funderar på och vara med och Malin vill nog vara med hon också på Figge och det får hon naturligtvis :) jag kör nog 60, så får Malin köra 70 eller 80 med honom ! eller både och om hon så vill :) vi kör dock med dressyrsadel på figge haha. men det ärju ingen super dressyr sadel så den lämpar sig mycket väl till att hoppa med ! speciellt på lägre höjder.

Får ta med mig kameran ut idag också så det blir lite kort!
imon funkar nog förhoppningsvis mitt internet igen också!

Over and Out.


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: Amanda

Söt häst :)

2010-10-16 @ 21:03:21
Bloggadress: http://mandalii.blogg.se/
Kommentaren är postad av: sara

fin blogg. :)

2010-10-24 @ 21:29:33
Bloggadress: http://theponnyryttare.blogg.se/
Kommentaren är postad av: sara

sv: okej, tack. :)

2010-10-25 @ 16:09:34
Bloggadress: http://theponnyryttare.blogg.se/

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback