morgonstund har guld i mun?

eller hur varevare ?

sitter i sängen med 2 eller föresten 3 snarkandes grisar bredvid mig. eller ja det är väll egentligen bara en som snarkar och det är Palomo , herr gris om jag får be.

igår jobbade jag som sagt, körde åmål + bengtsfors. gick förvånadsvärt bra, var färdig halv 4, och då tog ja en liten rast vid skåpakiosken och köpte mig en bit mat. se där , se där. nu va det ju ganska lite sändningar igår, men för att knappt veta vart fram och bak är i bengtsfors och kunna en gata och det är storgatan så känner ja mig rätt duktig faktiskt : )

Efter jobbet, var hemma strax efter 4 så åkte jag hem och hämtade lite hundmat och kläder, förnödenheter (?!) helt enkelt så drog jag till tallåsen, Malin hade ju lovat mig lite täcken som hon inte  använde som jag kunde få till Falcon. fick väll 5 täcken iallafall :) något va lite trasigt, men fullt användbart också kan man ju ta sig lite tid till att laga också :) ska göra det med Falcons första egna utetäcke som ja köpte till honom som troy förmodligen tyckte smakade gott ! syr jag bara ihop det och limmar över stygnen kan han ju använda det igen [:
Efter att ha hämtat täcke drog jag ut till mina egna hästar och började mocka, fylla på med spån och göra mat. Johanna gjorde iordning hö och hösilage till magge och figge och det tackar och bugar ja för! göra iordning hösilage tycker jag verkligen är pytontråkigt att göra iordning!haha.

Jag och Johanna skulle nämligen ut och rida och ja kände att jag gärna gjorde iordning så mycket som möjligt innan iochmed att det ändå va mörkt när ja hade kommit ut. Liza fick jag med mig också på en liten ridtur, det va oväntat att hon hade tid med när hon håller på o friar i säffle och allt ;) Liza skulle även lastträna Troy lite innan så då passade jag på att göra färdigt allt!

När ja var färdig tog jag och Johanna in Figge och Falcon iochmed att Falcon skulle gå för han stod dagen innan, sen fick Liza välja vilken hon ville rida och det blev Figge :) hon har ju aldrig suttit på Figge så hon ville pröva honom! så fick Figge lite mer hö inne för  han frös litegrann när han kommer in, snutten! ♥ Hade ju tänkt köpa ett vintertäcke med hals, men detfanns inte när jag skulle beställa det?

Det här var det, men nu har ja sett att det finns igen för ynka 599 kr så ska ta och investera i det, när ja nu ska få pengar till det. får väll kanske önska mig det i julklapp. eller ja vet inte! :P Det är väldigt snyggt ;)

iaaaallafall. vi gjorde iordning hästarna och begav oss utåt, hade lizas sadel på falcon igår, en hubertus av gaammal modell som är hur skön som helst! också hade jag tränset som har det tredelade bettet med fasta bettringar. satte även på honom gramanen för att se hur det gick att rida med den. hade den en gång i somras vet jag och då fattade han inte riktigt. men igår var han jättefin att rida! vi skrittade runt hagen först och sen red vi på gärdet. så travade igång honom lite mjukt och saktade av när han blev för springig, gjorde lite halter , ryggningar & skänkelvikningar. Sen fick han galloppera ett par raksträckor och volter som gick väldigt bra! inget onödigt trängande hemåt. orkade t.o.m slappna av i galloppen och sänka sig! med hjälp av gramanen naturligtvis, men det är ju bättre det att han orkar finna lite stöd i den än att han bara springer omkring anser jag, också blir han inte alls så stark. bra komplement till kimblewick bettet som jag inte gärna använder för ofta iochmed att det är såpass skarpt. han var underbar igår min häst! och ansträngde sig verkligen! hästen var dessutom rätt svett när vi kom in ;) dags att klippa igen? ohja! fast den här gången blir det bara halsen och bak till ljumsken.




Eller såhär kanske ? det tyckte christine. hahah.

efter stallet så åkte jag till säffel igen och fick mat utav krippe, det blev kycklinggryta och ris. mums!

nu får ni däremot klara er själva :)
bajbaj!

Over and Out.


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: STOCKHOLMSJENNA

oj! stackars hästen som blivit klippt sådär

2010-11-26 @ 22:06:51
Bloggadress: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Kommentaren är postad av: STOCKHOLMSJENNA

SV: haha, ja nordsvensken var nog allt glad. Eller borde vara det iaf. ;D

2010-11-27 @ 09:33:33
Bloggadress: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback