för dig ska jag göra det tusen gånger om.

tagit bort dom senaste 2 inläggen.
negativt. det är mycket som är negativt nu. men dom som vägrar göra något åt det ska inte få glädjen i att få läsa om det när dom inte kan förstå. Sen ska inte vem som helst kunna läsa mina innersta tankar som en jävla tidning heller.
ska göra en till blogg med lösen som bara dom jag vill ska kunna läsa. mest för min egen del då jag behöver få ur mig det.

Idag har jag varit i stallet nästan 5 timmar, tog först in Falcon och gjorde iordning honom och skrittade runt hagen bort till gärdet. började trava lite, pigg och uppskruvad, så gjorde lite avsaktningar och igångsättningar, lite rygga och böja/ställa. Han fick även galloppera en del i bägge varv. höger varvet var underbart och han orkade tom sänka sig litegrann med hjälp, vänster var lite mer "springig" men lyssnade på mig och jag kunde vända bort om hemåt utan att jag fick en banan till häst. var mycket nöjd med hästen då jag inte hade så höga krav. tror jag måste gå tillbaka lite på vad jag vill kräva av honom. han har inte känts så positiv, AM hade även haft med sig ett rep som jag ska köpa och sen byta hake på. så ja kan träna honom från backen mer också! tror ja han kommer tycka är skoj :)

Sen skrittade vi av i skogen iallafall och när vi kom in till stallet så tog ja av han allt och satte på ett fleece täcke och sköjde av fötterna litegrann. mockade till honom och gjorde iordning betfor+vatten till falcon. Tog in honom i boxen och gjorde sen iordning allt annat! mockade åt Figge, gjorde mat, vatten till Figge etc.

Sen tog jag in Figge , gav dom andra två (Magge och Troy) em hö. borstade och gjorde iordning Figge, satte på brodd. när jag skulle ut med figge hade det ju blivit mörkt så fick ju sätta på reflexer på mig, hund (Palomo) och häst. Sen bortåt sjöviksvägen , börja trava lite märka att Palomo försvunnit, trodde han sprungit efter ett råddjur igen så visslade och ropade, sen ringde ja AM då hade han sprungit till stallet. han hade väll haft koncentrationen på annat håll när ja började trava sen va vi borta och då trodde han väll vi gått tillbaka till stallet eller nått, inte vet jag:P var glad att han inte sprungit bort iallafall. så jag och Figge traskade tillbaka och ut på gärdet och travade lite, gallopperade. blev lite hastigt och lustigt med figge, men han behövde ta det lite halvlugnt efter träningshelgen. (som ja kommer till när ja har lite bilder att visa).

Skrittade vi av tillbaka till stallet och kom in i stallet, tog av Figge alla saker och gjorde iordning honom. slänge till Falcon hans em hö och figge hade ja redan slängt in till. satte på vatten och sen gick jag in och drack en kopp kaffe med Bästaste Lisbeth och fick lite tjatat! Malin kom även in och fick prata av sig lite, trevligt!

Sen tog jag och Lisbeth in Troy och Magge när Mella var färdigskodd! och efter det kände jag att jag behövde komma hem så jag och Palomo tog mercan och drog hem:P kom hem till kottevägen och kände mig inget taggad för att vara kvar. så förberedde lite räkningar så dom blir betalda inatt när jag får pengar! och även pengar till Ruth efter helgens träningar som jag lovat så hon får dom imon :) 
Efter det åkte jag till där jag sitter nu, Säffel. tänkte jag och min käre hund skulle bli här ett par dagar. ska bli skönt att få umgås med mina bästa vänner. Sofia och Christine , mina stjärnor. ♥

haha, undrade varför jag kände mig så konstig! Men kom på att jag tog en citodon för en stund sen, så det är väll den som börjar verka. kände jag kunde gott ta mig en när jag haft så jävla ont i ryggen.

Nu sitter jag och Palomo och myser i lägenheten medans mina duktiga kusiner är nere i tvättstugan och tvättar :) Palomo ligger och tuggar på ett ben som han hade sparat här och jag, ja jag sitter ju här och lökar : )

Men nu mina kära vänner ska ja lägga ner.

kanske kommer en uppdatering snart igen, den brukar ju komma när man minst anar det ;)

Over And Out.


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: marie

Jag hoppas jag får läsa dina innersta tankar och får ditt lösen.

Jag hade väldigt gärna gjort något så du slapp den där bördan, tyvärr kan jag inte..

Men sluta inte blogga, ibland kan det räcka med att skriva av sig så håller man sig lugn ett tag.

Istället för att prata med människor man kanske inte litar på eller som inte riktigt förstår.

Jag vet att du har det tufft, men du fixar det och sen kommer du vara stolt över dig själv och andra kan sitta och fundera på vad det är de har gjort egentligen.

Fattar de inte så är de inte värda din tid,ditt hjärta eller din hjärna.



Vad bra att du tagit lite semester från åmål, det tror jag du behöver!

Ha det gott så ses vi snart hoppas jag!



KRAM!

2010-11-24 @ 11:37:42

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback