snöstorm

idag hade jag och Malin bestämt oss för att jag skulle hoppa alla 3 hästarna, efter Falcon var ja ganska övertygad om att jag högst skulle orka en häst till. Så blev Falcon & Roze som fick gå idag.

Som sagt så ställde vi upp ett hinder i paddocken, vi tänkte 2 från början men, det hade redan blivit lite snöstorm när vi kom ut så jag kände det räckte med ett. d: så red jag fram Falcon, inte så länge iochmed att det var jobbigt som det var att pulsa runt i snön :) han kändes fin! lite springig men lugnade ner sig när han fick bli av med lite energi ; ) när Malin sänkt hindret lite så hoppade jag ett par språng (hindret kanske låg på 30cm , haha. men Falcon är inte hoppad mycket så vill inte vara överambitiös, men sen höjde vi lite , hoppade bara kryss med honom. Men hoppade inte så jättelänge med honom :) som avslutning fick han hoppa lågt igen ! jag tog av honom sadeln och satte på honom fleecetäcke, så tog jag och Malin oss en fika så ja fick lite mer energi också fick hästarna äta middag sålänge.



   

Blev inte så många fler bra bilder, och den ja målat över mitt fejs på vägrade jag lägga ut för allmänheten. haha.

Sen va vi in och satte på Roze grejerna och gick ner och satt upp o red fram. gick bra! bättre ridkänsla idag än förut! när vi sen skulle börja hoppa, jaa. jisses amalia. hon blev en vildhäst! ! hahahaha. faktiskt inte. men hon tände till och tyckte det va s k i t skoj!! och det va inte riktigt ja med på , men sen hoppade ja och hoppades på att överleva så tillslut blev hon ju av med energi och började bli lite trött och då blev hon riktigt fin! MEN sen när ja skulle ta ett sista språng på ett 0,90m hinder med henne gick stigbygeln sönder och jag fick avbryta! hahaha. fråga mig inte hur det gick till men, det gick iallafall:P så blev ingen mer hoppning utan travade av henne sittandes med en stigbygel, gick hur bra som helst. mycket nöjd med hästen!

Bilder kommer ev sen, för malin tog kort/filmade med hennes då : )

Over and Out.


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: Isabelle

Hej, nu kan et bli lite svårt då jag börjar skolan igen. Och jobbar efetr skolan så har rätt fullt upp. Men om jag får lite tid över ska jag försöka slänga ihop något:)

2011-01-08 @ 20:18:13
Bloggadress: http://towardslife.blogg.se/
Kommentaren är postad av: Emma

Här börjar snön försvinna, tack och lov.



Ha en fortsatt bra dag

2011-01-15 @ 13:22:40
Bloggadress: http://emmagynning.blogg.se/

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback