ny dag nya tag:D

ska iväg och tvätta transporten så den har ren och fin tills på lördag :)
men detär inte än förns om en timme eller två : P

Figge gick kanon igår på lektionen, fick beröm av Eva som sa att han såg mycket mjuk och trevligt ut pch att han fixade skänkelviknigar riktigt bra. min pojke :)
men dooock ville hon att han gick framåt lite mer . haha. kändes så typiskt att det va tvunget och vara något . men största delen är för att det blir svårare och sitta ner på honom, såå mitt fel till största del :) men ska se om jag inte kan ha med honom nästa måndag också , eller iallafall varannan måndag :)
blir så trött på ridskole hästarna så jävla stela och starka. man har ju ont iarmarna så det förslår.
men Nyttigt att rida andra hästar ibland också :)

ridit shibba nu också i två dagar. i söndags red vi i paddocken, hade på henne gramanen första. fick bråka lite med henne i början också. men bara man går in med attityden att det är jag som bestämmer och inte ger sig så ger hon sig allt! sökte sig riktigt fint neråt efter ett tag även itraven och jag fick henne att jobba på bra! sen tog vi av gramanen, för hon kan ju inte lära sig att hon bara ska arbeta när den är på, nej då ;) här ska det va ordentligt gjort! så jag fick arbeta med henne en stund till för huvudet åkte allt upp lite, även om hon arbetade något men inte som med. + att tempot blev liiite fortare och mer stressigt. trodde väll att hon skulle få galloppera , men ikke sa nikke. men hon slappnade av riktigt bra vissa stunder och efter ett tag gav jag mig och det fick vara bra så, för hon va riktigt duktig! arbetade på bra även fast magge va med och hoppade och det stog hinderstöd osv lite överallt :) och igår red vi lite på gärdet jag och Rebecca efter lektionen på finserud, jag på shibba och Rebecca på Magge. Gick bra! R red M barbacka och körde mest lite mjukgörande såg det ut som och det såg riktigt bra ut :) Shibba va som hon brukar ute, spänd och framåt. men även igår fick jag henne att slappna av vissa gånger och sänka sig och börja arbeta bakifrån :) så blev inte så länge, men räckte till att honskulle bli lite svett :P utan graman igår alltså !

På lördag bär det iväg alltså! Pernilla har lovat mig att vara hästskötare, kul att få träffa henne igen, saknar henne faktiskt när hon är nere i götet. hade mycket trevligt med henne när hon hade Vanja i stallet innan hon flyttade. Men hon kommer väll tillbaka så småningom ;)

neeej, nu blev det far to much. så nu drar jag
hasta la vista baby ^.^

Over and Out.

Vanja, saknar





Nu tar vi och visar dom på lördag Figge :)



Kommentarer!

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback