tandvärk och hemma

sitter hemma och har världens jävla tandvärk.. det är så vidrigt så det kan ni inte föreställa er. vaknade flera ggr inatt av att jag bet ihop käken lite för hårt och jääävlar va ont det gör..
Va ute hos hästarna igår iaf, gick jättebra! först tog vi ut Solly och Rebecca red. vi tog en sväng bortåt sjöviksvägen och sen tillbaka , in i volten så rebecca fick faktiskt rida lite själv, iutan lina. hon både skrittade och travade en stund. Solly sköttesig perfekt och Rebecca va ja riktigt stolt över! Det ska nog gå att få ordning på den damen, bara hon får använda hjärnan (: bara hennes skada inte blir värre, men det märks ju. och skogsridning/dressyr ska hon ju hålla för:)

Sen red jag och rebecca våra hästar i paddocken, rebecca red barbacka och jag med sadel:P
figge gick kanonbra! och fattade vänstergallopp och orkade arbeta någorlunda i snön. positivt! vi studsade lite på ett litet kryss också jag och rebecca. Rebecca vågade ju inte så många ggr iom att hon inte hade någon sadel, men det gick brabra! hon är allt duktig min kusin ( ;

Idag åker jag, Rebecca och Erica ut. för erica ska ju ha pompom idag (: ska ringa och höra med emma om hon vill följa med (: för då kunde vi faktiskt ta en liiten tur i skogen och jag tog & red magge och hade rebecca och solly i grimskaft iaf till skogen, sen kunde hon ju rida själv :) (tur det är snö ute, så hon landar mjukt iaf ;)) nej, men det går nog bra, har ju både martingal och pessoa bett på solly (: till att börja med iaf! kan ju byta bett sen efter ett tag men martingalen stör ju inte så.. den kan ju lika väl sitta på :) också har ju rebecca västen på sig, och håller hon sig bakom någon så är det ju ingen fara! hästen är ju inte dum, bara lite pigg :) men vi får se hur vi gör..

tänkte att rebecca skulle få hoppa lite med magge, också åker vi väll in til ridskolan imon kväll också.. ska åka ut dit sennär mamma kommer hem och boka tid. eller om jag tar en promenix med hundarna.. är ju som sagt klubbhoppning till helgen och då kan det ju va kul om dom kunde få åka in en gång innan och INTE dagen innan :P

så orolig att han ska bete sig igen på lördag, men rebecca har ju blivit tuffare, magge är klippt och får havre också åker vi inte in dagen innan och kör så han får antagligen träningsvärk på tävlingsdagen :P

Vi är iallafall mycket stolta över både Magge och Figge som har kommit så långt som dom har, så får man lite motstånd så får man ju ta det! man vet ju vad dom kan :-)

Och imorgon kanske Liza och mr D kommer till mig och figge ut på en tur innan vi åker iväg med magge (: och förhoppningsvis kommer hon in och tittar på magge och rebecca när dom tränar (:

Nu tror jag att jag ska ta och leta fram lite om påskens historia till vårat projekt arbete ;-)

Over and Out.

Kommentarer!

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback