Engagemang och påverkan..

sittero ch ska läsa igenom ett texthäfte , och bestämma vilket ämna jag ska ha ett föredrag om.. men det blir nog bra.. (:

Igår va jag och Erica ut till hästarna. rebecca va hemma och sjuk och lisbeth, hon kunde inte . så jag tog deras häst :) jag och erica gjorde först iordning allt så dom fick äta lite innan. också sen gjorde vi iording våra hästar, (Erica på pompom och jag på Magge) och vi begav oss ner till paddocken och red där i en timme ungefär . Magge va jäääätteduktig:) det va väldigt halt också och kunde lika väl gått omkull, men magge han fixade situationen. som tur är:) Det är lite lurigt nu när snön är så lös.. Men man får ta det försiktigt : ) jag skrittade, travade igång honom först. MYCKET volter och avsaktningar och igångsättningar. gick bra :) Sen började jag galloppera och han va liite stel och trög i början. ville inte riktigt på rakspår och gick inte att svänga så bra osv. Men sen saktade vi av och gjorde lite ryggningar och fortsatte att arbeta lösgörande och då lossade han mer :) sen tog vi och studsade lite på det lilla krysset vi har i paddocken :) han sög riktigt ordentligt mot det ;) han är go den killen! verkligen en lyckoträff till lisbeth och rebecca! sen gallopperade vi lite till och då orkade han riktigt både att svänga på mindre volt och på rak. så då va ja nöjdo ch travade av honom så han fick sänka sig ordentligt! och sen skrittade vi och jag va HELnöjd med grabben :) myys. För Erica och Pompom gick det också väldigt bra!

Sen fick Erica rida Figge en stund medans jag longerade Solly en liten sväng i volten =) Gick bra för alla !

Sen gav vi hästarna mat och åkte hem!
GÖÖÖTT

Nu ska ja dra mig ..

Over and Out.

Kommentarer!

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback