Plugg plugg (:

Igår skjutsade jag Sofia hem till andreas när jag åkte till stallet. när jag kom till stallet började jag med att mocka åt båda hästarna. Sen bytte jag vatten och gjorde iordning mat till dom små liven (: Efter det tog jag in Figge och borstade av honom en snabbis och satte på honom besnkydd fram, benlindor bak (ska köpa bakbensskydd& även nya fambens skydd på göteborg horse show när jag hamnar där ;)).

Sen begav vi oss ut i rundpaddocken och så fick han springa omkring och motionera lite på egen hand. hah. det va kul o se honom! det är inte ofta den herrn orkar busa osv. Men nu hade han nog energi :) är ju så äckligt nu igen i hagen så han rör sig nog minsta möjliga + att det blåste igår! :P & sen att få springa på någotsåndär bra underlag måste ju vart gotti :) han lattjade omkring iaf i en 15-20 minuter :) så han fick till å röra sig igår också =) Efter det gick vi runt stallet så han fick pusta lite och sen in i stallet igen gjorde iordning honom och sen ut med honom igen med em höet till honom & Magge (Varför ska man ta in hästarna när klockan är 5 för liksom?) heelt onödigt. om det inte är så att inte varken jag eller Lisbeth KAN åka ut och ta in dom vid 7-8 . det är en annan sak . men händer sällan :)

Hästar ska få vara ute så länge och mycket som möjligt :) Skaffar jag ett egetställe någon gång ska ja se till o antingen ha hagen delvis i ngn skog eller bygga ett vindskydd så att hästarna gärna kan gå ute dygnet runt till november! Det går även med klippta hästar anser ju jag. har man bara varmvatten (eller ljummet) till dom och ett hel halstäcke på dom så fixar dom det:) & ordentligt med mat förstås :)

Idag blir det att ha svenska och sen slutar jag. då vet jag inte riktigt om jag blir kvar iskolan eller om jag ska åka hem. åka och handla med Sofia sen iaf :)
&så ska vi väll plugga efter att jag skjutsat ut lillasyster och kusin till stallet :)
Igår satt faktiskt jag och Sofia och gjorde hemtentan vi hade under praktiken visserligen men han har inte sagt att han ska in den än. men nu är vi så gott som klara. Jag ska bara skriva den på datorn och sen skriva ut den :) göttiii! måste sitta med dalslandskanal grejset idag. men vet inte om jag örker åka på temadagen imon.... men får ju skicka mitt arbete till sanna iaf..

Behöver ett JOBB! behöver nämligen pengar. pengar i överflöd. det hade varit mycket  bra!

Sen måste jag åka in till Finserud och träna galloppen osv men det är ju ett roligt måste! :) han är bäst min Figgebus  =)
me lööves <3

Nu ska ja fortsätta med mina skolarbeten.

Over and Out.

Kommentarer!

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback