Nu blire till att flyga ut ur boet :-)

Imoooon. Då ska jag efter ett snabbt beslut flytta in i mamma och pappas hus som står tomt. (Varför har inte detta skett tidigare?) :P
ville vääldigt gärna åka till ikea också. Men det ville då rakt inte mamma. hon känner väll sig själv för bra :)
men om jag lyckas övervinna min mörkräddhet och så så blir det nog så att jag kan bo där fram till sommarn ivart fall. och det är ju gotti. Det gör jag säkerligen också bara jag har sällskap av hund eller människa :) Men bor bara på nedervåningen. blir nog lite litet men är ju inte så iordning gjort heller på övervåningen så får bli så så länge :)

det är ju bobart där uppe, men som sagt. det är nog nog att jag vågar sova nere till å börja med. massa garderober och läskit :O


Idag vare arvikatravet ja.. kändes ungefär så här "Arvika travet - Väcker travaren i dig"
Haha, Figge va MINST sagt taggad. höll på att rida in i flertalet folk osv. alltså inte springa in i men gå in i sidled, bakåt osvosv . ah ni förstår´. min häst hade INGA planer på att stå still ^.^ men jag klandrar honom inte. han har en vinnarskalle och vet vad som gäller på en sån bana trots att det är 8 år sen iår han gick av banan. Tur att det va min Figge också, annars hade jag nog aldrig fixat det ;) Men han skötte sig exemplariskt inne på banan när vi visade upp oss!
Birgitta vågade inte åka med tyvärr. Men jag förstår henne! Jag skulle själv aldrig kört dit själv :P det är tur jag har min pappa som inte bangar för det mesta när det gäller körning. men det gick inte fort iaf. haha. gick väll 50-70 hela vägen. Och Figge gillade verkligen inte svängarna. men det gör han aldrig längre. fick tips av mina cowboy/Cowgirl´s kompisar där uppe att jag skulle flytta mellanväggen åt sidan ist. Men har ju varken 3/4 bom eller långbom bak. men måste väll gå att få tag i för en billig penning :) dom sa det att äldre hästar kan få lite problem med balansen i transporten och att det då blev lättare för dom att hålla den om dom fick stå bredare :)
Men iaf. Efter uppvisningen så drog vi bortåt ridhuset. och Figge va MINST lika taggad vägen dit bort. Men så fort vi kom in i ridhuset - Phu, det var som om luften gick ur honom. han slappnade av direkt . Lille Figge flugg :) han gick kanon därinne i vart fall. blev dock ingen vänstergallopp. men han hade fått ansträngt sig väl lagomt så kände inte för att bråka med honom (också va ja ju rätt slut själv efter att fått hålla kollen på honom)


Nej . nu tänkte jag att jag skulle röja lite i mitt rum och sen försöka komma ut och gå en liten sväng :) bara jag hittar min mobil. misstänker nämligen att jag tappat den :( då skulle jag faktiskt bli ledsen. Mest för att jag vill ha musik när jag gör saker och ting!


Menmen.

Vi hörs gott folk , nu har ni fått en uppdatering iaf!


Over and Out.


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: Tess

Vad roligt att få bo själv :) Jag tycker också det är läskigt (bara fasar för i April då mamma o pappa ska iväg i 2 veckor och jag skall bo själv), men det kan ändå vara skönt att få bo lite ensam. Men lite sällskap är ju inte dumt :) Kul att det gick bra på travet! :)



Kram

2009-01-27 @ 15:17:31
Bloggadress: http://terezita.blogg.se/
Kommentaren är postad av: Liza

Tror du kommer fixa ensam-boendet med galant! Är faktiskt riktigt skönt, tänk att kunna gå naken om man vill. Hihi!



Angående transporten, ta bort mellanväggen helt och hållet istället. :o) Det har jag gjort med Diablo, Gizmo åkte alltid lös så för honom va transporten helt tom. Går kalas!

2009-01-28 @ 08:30:08
Bloggadress: http://lolizoza.blogg.se/
Kommentaren är postad av: Liza

Jaaa, då förstår jag! Klart det är lättare om man kör med 2 hästar. :oD



Joda, det blir nog en ny till hösten. Har allt tänkt på det. Men då blir det en som är född 2009. Får kika runt oxå om man kan hitta sällskap till Diablo i sommar annars kommer han få gå själv ett tag ser det ut som.... Vill man ju undvika!

2009-01-28 @ 12:57:38
Bloggadress: http://lolizoza.blogg.se/

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback