fredag kväll

nu ska jag snart ut och gå. blir nog med Zaga idag. har nyss käkat pizza så ska bara låta maten smälta först :) också ska ja försöka fixa lite nya låtar till mobilen. även om man har typ 150 låtar så är dom OTROLIGT tröttsamma efter ett tag :P är sugen på utgång ikväll också. MEN Lindi jobbar hela helgen ju.. men kanske imon jag kan få med henne ut en sväng iaf : )

Blir en lååångpromenad idag med Zaga :) myspys. men som sagt. Maten måste få smälta först:P

Igår var jag med Christine till säffle. och då åkte vi till bylunda blandannat. tänkt vilket ställe. där har jag många fina minnen ifrån. har aldrig varit på huset i åmål har inte tyckt att det varit så roligt, är (va iaf) typ samma sorts folk där hela tiden.. på bylunda är det massa olika människor och jag lärde känna många människor där :)


Idag hade jag med mig jessica ut till stallet och palomo fick också vara med :) Jessica va nog inte så sugen på att rida så jag började med att sadla magge och sen gick vi ut och red ungefär 20-30 minuter på gärdet. han var KANONDUKTIG! men som sagt han måste få komma igång och blir varm och nästan lite trött innan han kan slappna av riktigt. men det kommer :) med tanke på att han inte kunde nånting förra året när jag hämtade honom och att han nu kan massor är ju ett tecken på att det blir bättre med tiden. GUD va bra den hästen har fått det. jag ångrar inte en sekund att jag tog honom ifrån den där hemska människan, hon tog lång tid på sig innan hon gav med sig och sålde honom. & sen att hon krävde överpris på honom ska vi inte prata på! men som sagt. Den hästen har fått det hur bra som helst :)

som sagt han gick jättebra idag när han va uppvärmd och så. gallopperade massa så han fick ur sig lite energi. den pojken har börjat småbusa lite ;) det är med all sannolikhet havren som gör det. men vad gör det när det är kontrolerbart? hästen måste ju visa att han lever :) nån gång ibland iaf:P

Sen när han var klar gick vi in i stallet och gjorde iordning honom och satte på honom ett täcke, sen va det Figges tur :)

han gick också jättebra! men skillnad på hästar hörrni ;) Magge som är lite stelare osv men å andra sidan har en bättre gallopp so far är ju himlans trevlig att rida, men går inte upp mot min stjärna! ojojoj. mjuk som en gummisnodd och gör allt man ber honom, mer eller mindre perfekt ;) men so what, han är också under inlärning och blir också bättre och bättre! vänster galloppen börjar funka skitbra nu! är så nööööjd! gallopperade även mkt med denna herre! dock mest i höger, men gallopperar ju och tränar ju faktiskt lite vänsterfattningar NÄSTAN varje gång. beror på underlag osv :) men då i slutet fick även Palomo springa lite :) Jessica släppte lös honom så sprang han runt på gärdet ett par varv med mig och Figge , så då fick han sin motion!! och gosh va roligt det va hörrni ;)

Jessica tog lite bilder , men det får bli senare. Hon tog nämligen med sin kamera :)


oj vad jag skriver :P


men nu ska ja starta upp Stefans dator så jag kan ladda ner lite sköööneliskön music:D

over and out.


Kommentarer!
Kommentaren är postad av: Liza

Måste verkligen få tummen ur till att följa med någon dag och se hur havre-mopparna har det! :oD Specielt Magaluf.

2009-01-10 @ 21:14:04
Bloggadress: http://lolizoza.blogg.se/

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback