månskens gallopp

haha, jag och pernilla skulle skritta fram ner till sjöviksvägen och tillbaka , yeah right. Min älskade figge hade andra planer för sig.
Kände att han var skvättig och lite tittig, inte som han brukar alltså.
så vänder han bara på en femöring och jag som satt och halvdrömde och hade långa tyglar hann ju inte riktigt med. så jag hamndade i backen och fick kika på stjärnorna medans pernilla fick sen en månskens gallopp med vanja och Figge.
Mig var det inga bekymmer med så tänkte bara på stackars pernilla. men hon kom efter 2 minuter i full fräs med bilen för att se hur det var med mig:P hahah.
det gick ju bra iallafall. Det ska man väll va glad för:P
Figge hade sprungit in till sig och Vanja hade som tur va stannat utanför stallet, Pernilla hade ju lyckats hållt sig kvar :P

Så Figge var väll inte den bästa hästen i världen i mina ögon när jag tog ut honom igen för att sitta upp och ge sig iväg vidare till paddocken. men han va riktigt fin att rida så det ena övervägde väll det andra :P

nog tjötat från mig. Nu blir det kvällsmat och sova

Over and out.

Kommentarer!

Lämna din kommentar!

Namn:
Spara uppgifter?

Din Mail: (Visas endast för Mig)

Blogg/Hemsida:

Vad vill du säga?:

Trackback